Nomineer iemand voor de Compassieprijs

Kent u iemand uit de mediawereld, die ‘harten heeft weten te verzachten en mensen heeft weten te verbinden’ en die wat u betreft een prijs verdient? Dan kunt u hem of haar nomineren voor de landelijke Compassieprijs 2013 die op 5 april in Groningen wordt uitgereikt. Nomineren kan tot 24 februari.

De grondslag van compassie is volgens de organisatoren ‘behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden’. Van de prijswinnaar wordt verwacht dat hij of zij een opmerkelijke bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse samenleving die de toepassing van dit principe bevordert. De jury zal daarbij nadrukkelijk kijken naar de overdraagbaarheid van de geleverde bijdrage. Mensen uit alle geledingen van de media – radio, tv, social media, sites, dag- en weekbladen etc. — komen in aanmerking voor de prijs.

De Compassieprijs bestaat uit een compassielamp en een bedrag van 1.000 euro en wordt mogelijk gemaakt door Doopsgezinden, Remonstranten, de Nederlandse Protestanten Bond, het Apostolisch Genootschap en het Mozeshuis in Amsterdam. De prijs bestaat sinds 2011 en wordt elk jaar in een andere categorie uitgereikt, dit jaar dus de media. In 2012 werd de prijs uitgereikt in de categorie sport en ging hij naar Ambrose Ongwen voor zijn sportprogramma’s voor jongeren in moeilijke situaties.

Voor de organisatie tekenen jaarlijks wisselende lokale compassiebewegingen. De uitreiking in 2013 wordt georganiseerd door het Groningse project Stadjers voor Compassie en vindt plaats op 5 april.

Meer informatie en een formulier om iemand te nomineren is hier (Word-document) te vinden.

De nominaties kunnen gestuurd worden naar info@stadjersvoorcompassie.nl.

Handvestvoorcompassie.nl

Bron: Mozeshuis/Stadjers voor Compassie 

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *