Koekje van eigen deeg

De Amerikaans koekjesfabrikant Honey Maid maakte een commercial die uitgesproken inclusief is. Hij leidde tot veel negatief commentaar van kijkers en conservatieve organisaties zoals One Million Moms. De verscheidenheid aan gezinsvormen in de commercial, waaronder een homostel met een baby, viel niet bij iedereen in goede aarde. Sommige mensen noemden de commercial ‘walgelijk’ en ‘afschuwelijk’.

Honey Maid liet twee kunstenaars echter met de negatieve reacties aan de slag gaan, met onverwacht resultaat:

Deze video is een goed voorbeeld van ‘omdenken’. Volgens de daaraan gewijde website Omdenken.nl, waar we bovenstaande video vonden, betekent die term “denken in termen van kansen en niet van problemen. Het is een manier van denken waarbij je kijkt naar de werkelijkheid zoals die is, en wat je daar mee zou kunnen. Je gebruikt in feite de energie van het probleem voor iets nieuws.”

Afbeelding: Honey Maid/YouTube

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *