Een betere wereld is goed voor je business

De nieuwste VolZin gaat over business spiritualiteit. Reclameman Mark Woerde verbindt multinationals met zinvol leven: “Een betere wereld is goed voor je business.” 

Deze week in VolZin een interview met reclameman Mark Woerde: de grote merken moeten één procent van hun gigantische jaarlijkse advertentiebudget – 340 miljard dollar – besteden aan reclamecampagnes die ook een maatschappelijk doel hebben. De consument wil dat, weet marketeer Woerde. Hij trekt wereldwijd multinationals over de streep en kreeg ook de Verenigde Naties mee. “Veel bedrijven zitten nog vast in hedonisme, maar de klant verlangt altruïsme.”

Verder in Volzin:  

Religie als koopwaar
De pastor eist geld voor zijn diensten
Theo van de Kerkhof COMMENTAAR

Spiritueel en luxe gaan samen
Happinez-hoofdredacteur Marije de Jong
Geertje Cornelissen INTERVIEW

De seksen beschaven elkaar
De ware motor achter de vooruitgang
Lisette Thooft OPINIE

Bedrijven willen zinvol leven
Mark Woerde, reclameman met een missie
Cees Veltman NIEUWE ECONOMIE

Zonder angst
Anton Hurkens leert les van Bram Vermeulen
Bert van der Kruk POËZIE

‘Ik’- de bloesem van één seizoen
Advies van Jung aan ‘de moderne mens’
Tjeu van den Berk ESSAY

‘Ik heb nooit iemand genezen’
Gebedsgenezing tussen troost en kick
Nynke Sietsma REPORTAGE

‘GroenLinks is leugenachtig’
Denker des Vaderlands Hans Achterhuis
Jan van Hooydonk INTERVIEW

Zie ook de website: Volzin.nu 

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *