Dodelijkste vorm van kanker heeft marketingprobleem

Vandaag is het Wereld Kanker Dag en wordt onder andere longkanker onder de aandacht gebracht, de meest dodelijke vorm van kanker in Nederland. Toch krijgt deze ziekte veel minder aandacht én onderzoeksgeld dan borstkanker. Gastauteur Lucien Hordijk zocht uit hoe dat komt.

Hordijk schrijft onder meer dat de rol van de overheid een dubbele is dankzij de ‘verslaving’ aan tabaksaccijnzen en dat er een (vooral voor patiënten erg confronterend) stigma aan de ziekte kleeft.

Lees verder op De Correspondent – dit artikel wordt met je gedeeld door Zinweb.

Foto: een arts maakt een röntgenfoto in 1940, National Cancer Institute

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *