De voedselindustrie neemt u niet serieus

Voedsel is een van de meest besproken onderwerpen van 2013. De kranten stonden er vol mee: van voedselverspilling tot schandalen met vlees, gesjoemel met keurmerken en de effecten van voeding op onze gezondheid.

Uiteraard werd er door bedrijven in de voedsel- en landbouwsector gereageerd. Ze willen bewijzen dat ze er alles aan doen om transparant en vooruitstrevend te zijn. ‘Verduurzaming’ is het sleutelwoord. Maar verduurzamen – op zich al een leeg begrip – doe je niet op de MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) afdeling, of met een flitsende website of campagne. Lees verder op Trouw.nl

Bovenstaand opiniestuk is van de hand van Joris Lohman, voorzitter van Youth Food Movement, een beweging die jongeren bewuster wil maken van voedselproblematiek. Eerder dit jaar organiseerde de beweging een gratis lunch voor 6500 mensen op het Museumplein in Amsterdam. Alle gerechten werden bereid van restjes, ‘leftovers’, voedsel dat weggegooid zou worden. Zie het volgende korte verslag:

Bron: Trouw
Foto: lyzadanger/Wikimedia Commons


Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *