De aarde heeft rituelen en symbolen nodig

De duurzame sector wordt een steeds bonter gezelschap, constateert Huib de Zeeuw op het jaarlijkse festival Springtij. Toch blijft duurzaamheid een elitebezigheid op een happy few-eilandje. Hoe de massa te bereiken? Vijf lessen op een rij.

Duurzaamheid is hip. Dat heeft het Springtij-festival op Terschelling goed begrepen. Via een heuse Together-carpoolapp kan elke festivalganger op een duurzame wijze afreizen naar Terschelling. De auto’s blijven op de Harlingse kade en op het eiland staan honderden fietsen klaar. Vlak voor de overtocht wordt nog even gepeild wie voor het eerst het Springtij-festival bezoekt, meer dan vijftig handen gaan de lucht in. Veelal twintigers. Ze werken als duurzaamheidsconsultant voor Accenture, aanjager voor eerlijke producten bij de True Price Foundation of als groen entrepreneur. Duurzaamheid is booming business.

Lees verder op decorrespondent.nl

 

Link naar artikel geplaatst met toestemming van de auteur. Wordt lid van De Correspondent voor 5 euro per maand voor een mooi aanbod van artikelen over onderbelichte en maatschappelijk relevante onderwerpen.

Foto: Zeehonden op Engelschhoek nabij Terschelling, Stijn Hazen/Flickr.com

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *