5 november: Compassie-training

Compassie. Een begrip omgeven met misvattingen. Want compassie is niet soft en gaat niet over ‘lief zijn’ en medelijden.Tijdens de trainingsdag op 5 november wordt duidelijk dat er veel meer bij komt kijken.

Gedurende 3 dagdelen traint u in een groep van 20 mensen theorie en praktijk rond het begrip Compassie. Het boek ‘Compassie’ van Karen Armstrong vormt de leidraad van de training.

De training wordt op 5 november georganiseerd in het Mozeshuis. Daarnaast wordt eenzelfde training op 16 november in Tilburg gegeven.

In deze praktische training oefenen de deelnemers zich in het toepassen van compassie in de dagelijkse praktijk en in de Gulden Regel (Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.) De basis voor de training is het nieuwste boek van de Britse schrijfster Karen Armstrong, “Twelve steps to a compassionate life” dat in januari 2011 in Nederland is verschenen.

Voor wie?

Mensen die zich willen trainen in de toepassing van de Gulden Regel en compassie in hun  persoonlijk leven, werk en in de maatschappij. De training wordt gegeven aan een groep van maximaal 20 cursisten.

Organisatie

De cursus wordt gegeven door Everhard Mulder (educatieve staf Mozeshuis) en Wim Kuin (HvA).

Waar en wanneer?

Zaterdag 5 november 2011 / 10.00 – 21.30 uur
Locatie: Mozeshuis, Waterlooplein 205 Amsterdam.

Woensdag 16 november 2011 / 10.00 – 21.30 uur
Locatie: Tilburg.
Nadere info volgt.
Aanmelding verloopt via Greco Idema (g.idema@intermonde.nl)

Kosten

Training 5 november 2011: € 100 (€ 85 voor stadspashouders en studenten). Prijs is inclusief koffie en thee.

Meer informatie

E: aanmeld-info@mozeshuis.nl
T: 020 622 13 05
www.mozeshuis.nl
Online aanmeldingsformulier

Claudia Pietryga
Claudia deed zowel een sociaal-agogische als journalistieke opleiding en is alweer bijna tien jaar freelance journalist. Ze schrijft het liefste over maatschappelijke onderwerpen en publiceerde onder meer stukken in de Flair, Hallo Jumbo, Spits, Het Parool, diverse blogs, lokale bladen en uiteenlopende (online) media voor met name ondernemers.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *